logo

Email Inspiration Tailored to Your Industry

GALLERY EMAILS  
CHECK OTHER EMAILS OF THE  Thailandblog.nl

From:

"Thailandblog.nl" <info@thailandblog.nl>

Date:

April 13, 2025 9:01 PM

Subject:

Het nieuws van Thailandblog

To:

emailmarsubscr@gmail.com

Wordt deze email niet goed getoond? Bekijk hem in uw browser.
Thailand blog
Happy Songkran 2025!
Apr 13, 2025 07:16 am
Thailand viert feest en dat voel je tot in je tenen. Emmers water, brede glimlachen, natte kleren en zonnige zielen: Songkran is het Thais nieuwjaar zoals alleen Thailand dat kan vieren. Namens het hele team van Thailandblog wensen we jou een sprankelend, gezond en gelukkig nieuwjaar. Of je nu op straat natgespoten wordt of thuis lekker droog blijft, maak er iets moois van!

Lees verder...

‘Songkran en over het nut van droog blijven op natte dagen’
Apr 13, 2025 07:06 am
Er zijn feesten die men met overtuiging moet ondergaan, en er zijn feesten waarbij de afstand het zicht scherpt. Songkran behoort voor mij inmiddels tot die laatste categorie. Waar ik ooit natte overgave predikte, pleit ik nu voor een droog bestaan aan de zijlijn. Deze bespiegeling, geschreven vanaf een veranda met uitzicht op een watergevecht, is mijn eerbetoon aan het feest waar ik niet meer aan meedoe.

Lees verder...

Songkran voor de liefhebbers en voor de haters – met poll
Apr 13, 2025 06:59 am
Het Thaise nieuwjaarsfeest Songkran is berucht en geliefd tegelijk. De één viert het als een natte droom, de ander noemt het georganiseerde waterterreur. In dit artikel lees je twee totaal verschillende blikken op dit spetterende spektakel. Met poll!

Lees verder...

Waarom sommige oudere westerse mannen een relatie aangaan met Thaise vrouwen uit het barcircuit
Apr 13, 2025 06:55 am
In Thaise toeristensteden zie je ze vaak: oudere westerse mannen hand in hand met jonge Thaise vrouwen. Deze relaties roepen vragen op én oordelen. Zijn het liefdesverhalen of economische transacties? Wat zoeken beide partijen precies? Dit artikel onderzoekt de sociale, economische en culturele dynamiek achter dit veelbesproken fenomeen.

Lees verder...

Is business class vliegen naar Thailand het geld waard of betaal je vooral voor onnodige luxe?
Apr 13, 2025 06:42 am
Vliegen naar Thailand duurt al snel meer dan elf uur. De keuze tussen economy, premium economy of business class heeft grote invloed op je comfort én je portemonnee. Wat krijg je voor die extra duizenden euro’s? In dit artikel ontdek je de feiten, prijsverschillen en slimme afwegingen die je helpen om de juiste keuze te maken voor jouw volgende vlucht.

Lees verder...

Meivakantie wordt steeds populairder alternatief voor de zomer
Apr 13, 2025 06:23 am
Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om hun vakantie te plannen in april of mei. De meivakantie wordt populairder door drukte, hoge prijzen en hitte in het hoogseizoen. Vooral vakanties in eigen land en bestemmingen zoals Spanje en Duitsland zijn geliefd. Uit ANWB-onderzoek blijkt dat bijna zes op de tien Nederlanders in deze periode op reis gaat.

Lees verder...

Lahu: Legendes en verhalen (nr 6 en 7)
Apr 13, 2025 06:23 am
A Daw en A Ga hadden alles geschapen dat God hen had opgedragen maar er was nog steeds een enorme klont van Gods lichaamsstof en -vuil over. Zij praatten erover en zeiden 'Laten we een reus maken van deze klont'. Hierna maakten zij een reus van een vent!

Lees verder...

Fabeltjeskrant of toch niet? – deel 24
Apr 13, 2025 06:10 am
Een van de dorpsgenoten heeft het tijdelijke leven voor het eeuwige leven verruilt volgens Piet, hoewel veel dorpelingen dat soms anders zien.

Lees verder...

Thaise luchthavens Suvarnabhumi en Don Mueang stijgen op wereldranglijst!
Apr 13, 2025 06:07 am
De Thaise luchthavens Suvarnabhumi en Don Mueang maken indruk op de internationale ranglijsten van Skytrax. Suvarnabhumi stijgt liefst 19 plaatsen, terwijl Don Mueang hoog eindigt bij de beste budgetterminals. Met ambitieuze plannen op tafel laat Thailand zien dat het vastbesloten is een toonaangevende speler te worden in de wereldwijde luchtvaart.

Lees verder...

Thailand Immigration vraag Nr 060/25: Huurcontract op naam van mijn vrouw of mijn naam?
Apr 13, 2025 05:16 am
Vraagsteller: Henk SituatieWe zijn momenteel nog op vakantie in Thailand en keren op 26 april terug naar Nederland. PrognoseDe verwachting is dat we in de tweede helft van 2026 emigreren naar Thailand. Ik ben getrouwd met een Thaise vrouw en we wonen beiden op dit moment nog in Nederland. Huidige stand van zakenVoor de dochter van mijn vrouw, die in Thailand woont, hebben we inmiddels een huurwoning gevonden. De verwachting is dat wij deze woning …

Lees verder...

Je maakt van alles mee in Thailand (276)
Apr 13, 2025 04:42 am
Tijdens een bezoek aan schoonma in de Isaan, vroeg naastwonende schoonzus of we zin hadden mee uit eten te gaan. In een restaurant nabij Korat, waarover ze goede berichten had gehoord.

Lees verder...

Miang Pla Too (groenten, noedels en gebakken makreel)
Apr 13, 2025 02:48 am
Vandaag een visgerecht: Miang Pla Too (groenten, noedels en gebakken makreel) เมี่ยง ปลา ทู "Miang Pla Too" is een traditioneel Thais gerecht dat zowel in zijn eenvoud als in zijn rijke smaken een prachtig voorbeeld is van de Thaise keuken. De naam "Miang Pla Too" kan worden vertaald als "makreel snack wrap", wat verwijst naar de belangrijkste ingrediënten en de wijze van serveren.

Lees verder...

Koh Lanta, poederzacht strand en groene jungle (video)
Apr 13, 2025 01:47 am
Wil je ontsnappen aan de toeristische drukte? Ga dan naar Koh Lanta! Dit beeldschone tropisch eiland ligt in de Andaman Zee, in het zuiden van Thailand.

Lees verder...

Wie draait er op voor vervanging van een koelkast bij een gemeubileerde condo
Apr 13, 2025 01:30 am
Ik huur sinds drie jaar een gemeubileerde condo in Jomtien. Nu is pas de koelkast kapot gegaan. Nu heb ik de eigenaar (verhuurkantoor) gemaild en die zegt dat ik zelf voor een nieuwe koelkast moet zorgen. In het huurcontract kan ik er niets over terugvinden.

Lees verder...

Wat Chang Lom, een buitenbeentje in Sukhothai
Apr 13, 2025 01:15 am
Wat Chang Lom maakt deel uit van het immens grote Sukhothai Historical Park maar ligt buiten het meest bezochte en erg toeristische deel. Ik had al minstens drie keer het Historische Park verkend vooraleer ik deze tempelruïne bij toeval ontdekte tijdens een fietstochtje uit het resort waar ik verbleef. 

Lees verder...

Thaise vriendin is zwanger maar ze wil geen vaderschapstest doen
Apr 13, 2025 01:00 am
Ik heb sinds een half jaar kennis aan een Thaise vrouw die ik heb ontmoet in Nederland. Wij hebben het heel fijn samen. Nu zegt ze dat ze zwanger is van mij, maar ze wil geen vaderschapstest doen, omdat ze dan denkt dat ik haar niet vertrouw en dat ze liegt.

Lees verder...

U krijgt deze email omdat u bent aangemeld bij de gratis nieuwsbrief van Thailandblog.nl Afmelden kan altijd onderaan de nieuwsbrief.

Meld mij af van deze lijst | Stuur door | Bewerk uw profie

Copyright (C) 2025 Thailand blog All rights reserved.

Email Marketing Powered by MailChimp